Att resa ensam

Om någon skulle fråga mig vad jag tycker är vikigt att göra om man är ung, så skulle jag svara att en av dom sakerna definitivt är att resa ensam. Det kan vara lokalt till grannstaden i Sverige eller utomlands, det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att man reser ensam och att man möter nya människor. Man inser rätt snart när man kommer till ett nytt ställe, speciellt utomlands när man inte känner till stället eller kanske språket så väl att man är rätt beroende av att andra människor är trevliga, och att det bara blir så bra, och att man bara kommer att ha så kul, som man själv gör det till, som ens egen attityd till andra. Och så är det egentligen ju med allt i livet, i alla situationer, bara att det blir så tydligt när man är ute och reser ensam, och därför ett bra sätt att bli medveten på och utvecklas. Jag har alltid försökt att leva efter mottot att vara så trevlig jag kan mot alla, och jag tror absolut att livet blir vad man gör det till, att allt man gör kommer tillbaka till en. Sist jag reste helt ensam var för att surfa och kitesurfa i norra Brasilien, ett vackert land med underbara människor

 

Kommentera

