Amber’s Mauritius

Min nya underbara kompis Amber som är modell och kiteinstruktör på Flexifoil centret tog med mig på ett tre dagars äventyr här på Mauritius. Hon har vuxit upp här och känner till hela ön jättebra. Vi har rest runt med buss, hälsat på hennes vänner på olika delar av ön, vandrat till vattenfall i den exotiska skogen och bott med hennes hippie kompisar uppe i bergen. Amber är helt underbar och måste verkligen vara den bästa personen att se Mauritius med, vart vi än kommer så gillar alla henne, hon går hem hos alla typer av människor här på ön.

Detta är förutom att jag bilade genom Marocko med Malin min första upplevelse av Afrika, och det är underbart. Fast Mauritius tillhör egentligen inte Afrika då det är ett eget land, men det ligger väldigt nära på östkusten av Afrika och den största delen av människorna som bor här kommer ursprungligen där ifrån så det är starkt influerat av den afrikanska kulturen. En av de saker jag gillar bäst är att folk gillar att umgås i en stor grupp och spela gitarr och sjunga, när jag somnade på kvällen de senaste dagarna var det till ljudet av kompisar som spelade live musik, bra stämmning och stearinljus, helt oslagbart.

One thought on “Amber’s Mauritius

Kommentera

