Nya fenor

Min nya surfbräda som jag använder både för att kita och surfa med har ett annat fen system än min gamla. Den gamla har FCS och den nya har Future fins. Junior Depontes som shapade min nya bräda tyckte att jag skulle köra på Future då deras fenbox är robustare. Det är bättre när man också ska använda brädan till att kite med då man utsätter den för större påfrestningar. Jag hade inte så bra koll på vilka fenor jag skulle köpa då jag alltid kört på samma fenor på min gamla bräda ända till i vintras då jag provade Kelly Slater’s fenor för FCS. Jag var nöjd med dom med hade inte så mycket att jämföra med. Här på Maui så har jag många kompisar som är bra surfare och har bra koll på fenor. Så efter deras rekommendationer blev det ett sett Eric Arrakawa och ett sett med F4 att börja med.

Kommentera

