Sliders

Nu har vinden kommit tillbaka och vi kör på sliders hela dagarna. Det är kul att testa sina gränser, att känna att man inte vet om man kommer att klara det eller krasha. Det finns inte så många ställen som har bra sliders som ligger i vattnet i Europa så jag har inte kört innan. Första dagen vi skulle köra här så låg bara den största slidern i vattnet, vilket inte är det bästa om man ska lära sig, man brukar börja på dom mindre. Det brukar vara en stor tävling här varje år då dom bästa i världen tävlar på sliders. Förra året var det bara en tjej i tävlingen som vågade åka på den största slidern, hon som vann. Så den är inget man brukar lära sig på och jag var lite tveksam att köra på den direkt. Testade i alla fall, ramlade av och krashade många gånger, men klarade den rätt så bra till slut. Har nu massa skrapsår men är väldigt glad och laddad att köra mera! Tror att jag har mycket att tacka att jag åka väldigt mycket skateboard senaste månaderna och då verkligen pushat mig själv att vara modig och tänja på mina gränser för vad jag vågar.

Kommentera

