Kontraster

Gillar kontrasterna i mitt liv. Ena stunden träna så hårt i gymmet att jag känner blodsmak i munnen, andra stunden sitta stilla framför datorn i tio timmar och redigera foton. Ena stunden nöta in nya trick på vattnet i Thailand, dagen efter snöstorm på högfjället i Sälen. Ena dagen bra tävlingsheat och vinst, nästa som går åt skogen och blir storförlust. Ena natten på ett det billiga vandrarhem som budgeten räckte till och som känns livsfarligt helt ensam i Brasilien, nästa inbjuden till en kändis strandhus på Hawaii. Ena dagen ensam med en tjock våtdräkt i iskallt vattnet utanför Gävle i november, dagen efter med massa goda vänner i solen i Spanien. Ena dagen köra bil 20 timmar i sträck i Marocko, med en blond tjejkompis, bli behandlad helt utan respekt för att man är två ensamma kvinnor. Sova ihoprullad på kitebrädor i bagageluckan, så man nästan får ryggskott. Laga mat på trangiakök på parkeringsplatser. Nästa dag komma fram till Marrakech, bli inbjuden till en väns lyxvilla och bli behandlad som en prinsessa av betjänter.

Utan dom där dagarna när det ösregnar och man är den enda som är ute och joggar, och folk undrar om man är helt galen som gör det. Utan slit, tålamod, och att se det positiva i obekväma situationer hade jag aldrig kommit dit jag är idag. Har fått lära mig att bita ihop och kämpa vidare när det tar emot, ta vara på stunden när det är underbart. Uppskatta olika miljöer och människor, och att det finns något att lära av varje situation och person. Och vad det är som verkligen betyder något i livet, vad som räknas i slutändan. Det som jag kommer ihåg och tar med mig är bra relationer och rikiga vänner.

Kommentera

