Norge imorgon

De senaste veckorna har det blivit väldigt mycket skateboard i bloggen, och det är ju inte rikigt meningen att det ska handla om det. Men nu när jag är i Stockholm och det fortfarande är is på vattnet är det perfekt träning för mig. Förutom att det är väldigt jobbigt och därför extremt bra fys-träning så är det perfekt för balans och brädkänslan.

Kommer att åka till Norge imorgon för att vara med som coach på ett skateboard camp över helgen. Det är alltid kul att instruera och se hur glada folk blir när man kan hjälpa till och lära ut något. Mellan 2006 och 2009 då jag bodde i Spanien jobbade jag som kitesurfinginstruktör, och hemma i Stockholm har jag jobbat som klättrings och seglingsinstruktör. Det är verkligen ett tacksamt jobb, och kul för man får så mycket tillbaka när man ser att folk blir glada och börjar tro på sig själva när dom lär sig och utvecklas.

Speciellt roligt tycker jag att det är att peppa tjejer att våga prova bräd och extremsporter. Det gör inget om man inte hållit på med sådant innan eller om man är lite äldre. Jag tycker att det är så himla härligt att göra saker där man får adrenalin och verkligen känner att man lever. Det betyder massor för mig och får mig att känna mig lycklig, så det är något jag vill dela med mig av till alla när jag kan. De senaste veckorna har min kompis Wilma lärt sig att åka skateboard, nu har hon blivit jätteduktig och kan vända själv i rampen. Hennes nya bräda är en pro-model för en kvinnlig skateboardåkare, så den är lite mindre än dom för killar och så är den superfin!

One thought on “Norge imorgon

Kommentera

