Surf + Musik = det bästa som finns

Det spelar ingen roll om jag ska åka snowboard, träna eller skejta. Det som jag tycker är långtråkigt, till exempel att springa, (det har har jag i och för sig lite hat-kärlek till, kan vara skönt men också väldigt tråkigt) blir helt okej om jag har bra musik att lyssna på. De sporter som jag försöker pressa mig själv att bli bättre på, där det gäller att man bara rensar huvudet och satsar för att lära sig ett nytt trick, där lyckas jag alltid bättre om jag lyssnar på musik. Jag har funderat på det och kommit fram till att det gäller att komma i den sinnesstämmningen där jag inte tvekar och tänker efter utan bara satsar och öser på. Det är så mycket lättare för mig att hitta den och känna mig motiverad när jag har bra musik. Det är nog en av de saker jag uppskattar och njuter mest av, och det kan nog ligga i släkten eftersom min bror är musiker och min morbror äger ett skivbolag!!!

Den enda tillfällena jag inte kunnat lyssna på musik är när jag hållit på med vattensporter. Men nu har jag äntligen fått tag på ett vattentätt fodral som man kan använda. Ett litet till min ipod shuffle, perfekt att ha på armen när man är ute och tränar. Det är vattentätt till 3.6 meter och sitter väldigt bra på armen så det klarar krasher och att man blir spolad i vågor. Och ett större fodral till min iphone, vilket är perfekt när man ensam ger sig långt ut på vattnet. Jag har varit i en del situationer där jag önskat att jag haft med mig en telefon. När jag bodde i Spanien brukade vi sticka ut med kite eller vindsurf till ett rev långt ut i sundet mellan Spanien och Marocko för att köra vågor. Tre kilometer från land låg det och var ibland det ända stället man kunde hitta bra vågot på. Farligt bara eftersom vågen endast uppkom då det var fullmåne, vilket gjorde tidvattnet starkare, i kombination med väldigt stark vind. Inte de bästa förhållandena om utrustningen skulle gå sönder. Där ute har jag ibland varit helt själv, och även om man skulle vara med andra kan det vara väldigt svårt att hjälpa varandra i en nödsituation, om inte båda personerna vet hur man ska göra. Och man ska vara väldigt bra på att simma om man ska kunna ta sig tillbaka till stranden i den starka strömmen. Just det stället är ett av mina favorit spots, och det som driver en att ändå sticka ut och ta risken är att det är så himla underbart, så vackert att vara där ute när det blåser mycket, det påminner mig lite om att vara ensam uppe på kalfjället. Det är en otrolig frihetskänsla, och man känner verkligen att man lever. Men också i just sådana situationer har jag verkligen tänkt att det faktiskt skulle vara bra att ha med sig en telefon utifall något skulle hända.

3 thoughts on “Surf + Musik = det bästa som finns

  1. Var har du köpt fodralet? Verkar ju perfekt för kiting när man vill ha lite go musik i öronen!🙂
    En liten fråga bara, hur gammal var du när du började kita? Har precis börjat med det och älskar det redan!

Kommentera

