Min nya De Pontes bräda är klar

Idag var jag förbi på De Pontes på Södermalm för att hämta min nya surfbräda. Shapern Junior De Pontes har gjort en 5.10 custom bräda efter mina önskemål, den är jättefin och har rosa De Pontes loggor och en svensk flagga. Han har också byggt in ett fäste för en kamera framme på nosen. Det är verkligen bra när man kan få en bräda byggd precis som man vill ha den. Jag kommer att använda den både till att surfa vanligt med och att surfa vågor med kiten också, det är helt perfekt!

Sen drog jag till fryshuset för att skejta, köpte ett nytt årskort och killen i repan såg på datorn att sist jag hade årskort där var 2005….haha…helt sjukt..tiden bara försvinner..känner att det är så jäkla kul att sketja och att det är något jag måste göra oftare. Perfekt att göra i Stockholm nu när det fortfarande är kallt. Dom har byggt om på Fryshuset och har nu en ny pool i trä, den är lite halare än att åka på betong men det är skön form på den. Dom har också en ny vert ramp, sjukt hög, har försökt att åka hela vägen upp till coopingen men den sista delen är helt vertikal så det är läskigt…respekt till dom som rippar i den. Har hört att det finns några tjejer som gått på skategymnasium som droppar in i den, måste försöka hitta dom och göra en mini intervju till bloggen. Vill göra mer små reportage och intervjuer med coola och insprirerande människor till min blogg.

Är hemma hos Therese nu så jag kan inte ladda upp fotona från skaten, gör det imorgon. Kul att hänga med Tess nu för hon åker till Funäsdalen i några veckor imorgon. Hon är verkligen jätterolig, har humor och är lite galen som jag. Vi gick på skidgymnaiet i Järpen tillsammans och hon är den jag hänger mest med från den tiden.

 

One thought on “Min nya De Pontes bräda är klar

  1. Howdy just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off the screen in Internet explorer. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I’d post to let you know. The design look great though! Hope you get the problem resolved soon. Kudos|

Kommentera

