Bytte snowboarden mot skidor

Idag blev det snö-kite med min nya Flexifoil kite med skidor istället för snowboard. Älskar både och med är mycket bättre på skidor eftersom jag tävlat i slalom i nästan tio år under mina tonår. Gick på skidgymnasium i Järpen, kul att det går bra för dom andra två tjejerna som kom in samma år som mig (dom tar in dom tre bästa i Sverige varje år). Dom åker båda världscupen i skidor, Jessica Lindell Vikarby och Therese Borssén. Båda brukade åka snabbare än mig nittio procent av gångerna men jag har faktiskt ett gammalt foto från Klövsjösvängen då jag slog båda två, det är lite roligt! Antar att jag alltid varit en vinnarskalle och tävlat i alla sporter jag hållit på med.

 

Kommentera

