Surf omelett

 

Tycker om att springa en timme eller två på morgonen innan frukosten, och efter det brukar jag vara jättehungrig. Om jag sedan ska orka kitesurfa hela dagen så gäller det att få i sig lite proteiner, och jag älskar en god omelett! Häng med så ska jag visa hur jag gjorde i morse.. till att börja med något bra att steka i, jag tycker smör är bra..

 

..två ägg och sen är det vikigt med många goda ingredienser..gärna ost, lök, paprika och tomat

 

..steker löken först, när det blivit brun är det dags att lassa på resten av grönsakerna och sist äggen!

 

..det gäller att fokusera

 

Omeletten är färdig! Det viktigaste av allt är att den är stor, man ska ju orka surfa hela dagen! Brukar äta naturell yoghurt till, ibland med vetegräspulver, guaranapulver som jag köpt här i Brasilien eller lite honung.. beror på vilket humör jag är på.. nyttigt eller gott!

 

jättegullig tjej som jobbar med att lära ut Portugisiska till en tjej som jobbar på hotellet där jag bor, försöker tjuvlyssna lite grann!

 

..och hon har cool stil, hennes flipflops är gula och blåa som svenska flaggan, hon ska köpa likadana till mig!!

Kommentera

