Testar min nya Balance twintip

Fick min nya Balance bräda innan jag åkte till Brasilien, hade hört att den skulle vara ganska lik den gamla men ändå spännande att testa. Den känns jättebra, en halv centimeter bredare än den jag körde innan, så den ska vara lite bättre för landningar, men den känns ända lika bra att skära med. Märket Balance kör många med på touren, Alvaro Onieva har en pro model, Petr Tyushkevich har också en. Tjejerna brukar köra Team 131 eller 133 cm, senaste åren har det varit mina två Flexifoil teamkompisar Bruna Kajiya och Johara Sykes Davies, och Karolina Winkowska som kört på Balance. Om ni ser mig på någon strand är det bara att fråga om ni vill testa, mer info om brädorna hittar ni på Balance Kiteboards hemsida. Jag tror inte att det finns någon återförsäljare i Sverige nu men skicka ett mail till dom genom hemsidan om ni vill beställa en.

 

Kommentera

