Ny surf bräda från De Pontes

Nu är min nya surfbräda från De Pontes snart klar! Junior De Pontes är en Brasiliansk shaper som håller till Södermalm i Stockholm. Han är uppvuxen i norra Brasilien och är en väldigt duktig surfare, men han bor nu i Sverige och har drivit en surfaffär på Skånegatan 72 sedan 2005. Där säljer han allt som har med skate och surf att göra. Jag är jätteglad att ha hittat en shaper som bygger egna brädor i Sverige och kan göra en bräda efter mina önskemål. Det kommer att bli en 5.10″ med fyra fenor. Kaloja.se har fotat när Junior skär ut min bräda från skummallen. Snart hittar ni en intervju med mig på deras hemsida

2 thoughts on “Ny surf bräda från De Pontes

  1. Är så jävla imponerad av dig och vad du gör. Även om jag mer ären renodlad vattenskidåkare när det kommer till vattensporter så ser jag vad du håller på med Erika. Du lever din dröm. Big up till dig. Keep ’em curls ripped!

Kommentera

